Cerrar

es | val   

Casos d’èxit de cooperatives al Focus Pime i Emprenedoria Alt i Mitjà Vinalopó

copo

Darrere de cada cooperativa hi ha uns valors que engloben el quefer diari d’aquells que es llancen en un projecte. Eixos valors porten implícit un compromís social, un model de creixement sostenible i, en la majoria dels casos, un èxit professional que permet complir amb les expectatives laborals d’aquells que formen part de les mateixes.

Aquests arguments expliquen perquè les cooperatives també poden ser un model d’èxit empresarial. El Focus Pime i Emprenedoria Alt i Mitjà Vinalopó els posarà en valor a través dels testimonis d’emprenedors que han aprés a potenciar els seus projectes de cooperativisme per aconseguir els seus objectius.

Una de les taules redones del programa, estarà formada per quatre emprenedors del territori que han explotat les possibilitats de la seua cooperativa per aconseguir un model de negoci sostenible i viable.

Prudencio López, coordinador de Seniors Vida Sostenible, explicarà i argumentarà les possibilitats del Cohousing com a opció d’habitatge col·laboratiu ja que permet a les persones viure les seues etapes de maduresa amb qualitat de vida i benestar. Es tracta d’un projecte de vida, ja posat en marxa a Alacant, que engloba tant els aspectes més positius de la independència com els avantatges de la convivència a través de propostes alternatives als models de vida actuals.

D’altra banda, Mar Cabanes, sòcia treballadora de la cooperativa La Zafra, exposarà com han aconseguit crear un projecte de recuperació integral en el qual produeixen, elaboren i comercialitzen vi amb un cultiu agroecològic que dóna lloc a un producte totalment natural. A més, Cabanes donarà a conèixer els valors afegits que donen sentit al projecte. Sens dubte, es tracta d’una proposta que encaixa a l’economia social i que ha cregut en les seues possibilitats per a buscar el seu lloc al mercat.

La Reserva Agricultura ecològica serà altra de les cooperatives presents a la taula redona. Tomàs Palau, president de la mateixa donarà a conèixer la seua aposta per l’alimentació saludable i per oferir, als seus clients, productes, la majoria d’ells acabats de recol·lectar, sense pesticides i altres contaminants. La seua intervenció servirà per a mostrar com han creat un projecte de negoci adaptat als temps i als requeriments del mercat, sense renunciar a la qualitat dels productes ni al respecte per l’entorn.

Per últim, Maria Dolores Guillén, sòcia fundadora de la cooperativa Aparados La Nave també exposarà el cas del seu projecte per a explicar com van posar en marxa la proposta per a millorar i cobrir les seues expectatives professionals.

Projectes moderns, sostenibles, exitosos i ecològics que s’ajusten als nous paradigmes socials i que fan una clara aposta pel creixement i l’evolució a partir d’un model sòlid i viable. Si vols conèixer, de primera mà, els testimonis d’aquestes quatre cooperatives, et recomanem que t’inscrigues al Focus Pime i Emprenedoria Alt i Mitjà Vinalopó que celebrarem el pròxim 28 de juny a Petrer.

 

4.911 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO